Trods øget konkurrence på markedet for skønhedsprodukter, forbedrerede den esbjergensiske e-handelsvirksomhed NiceHair både bruttofortjeneste og resultat væsentligt i 2023.
Der har været god gang i forretningen i esbjergensiske NiceHair i løbet af det seneste års tid, og det kan aflæses i det årsregnskab, der netop er blevet offentliggjort.
Bruttofortjenesten steg 16 procent til 37 mio. kroner, og årets resultat blev forbedret med knap fem mio. kroner svarende til 60 procent.
”I 2023 har vi effektiviseret og styrket vores drift, samtidig med at vi har investeret i egne brands og nye produktuniverser. Vi står forretningsmæssigt solidt og har her i 2024 fuldt fokus på at vores kundeoplevelse skal være endnu bedre, så vi fortsætter med at differentiere os i forhold til vores konkurrenter,” siger Susanne Snogdal, der er adm. direktør i NiceHair.
I løbet af 2023 investerede NiceHair betydeligt i udviklingen af sine egne produktserier, Nicma Styling og Rønsbøl Skincare, der kunne notere en vækst på mere end en fordobling af omsætningen.
NiceHairs årsregnskab for 2023 viser en bruttofortjeneste på 37,1 mio. kroner (31,8 mio kroner i 2022) og et resultat efter skat på -3,3 mio. kroner (-8,2 mio. kroner i 2022). NiceHair er en del af Story House Egmont og har 85 medarbejdere med hovedkvarter i Esbjerg.