MPACT A/S, den danske afdeling af IMPACT Commerce, har præsenteret et rekordregnskab for 2023, som viser en markant vækst drevet af B2B-kunders øgede fokus på datadrevne og digitale transformationsprojekter.
I et udfordrende marked har IMPACT A/S leveret imponerende resultater. Bruttofortjenesten steg til 213 millioner kroner, en stigning på 33 procent fra året før. Resultatet før renter og skat (EBIT) nåede 26 millioner kroner, hvilket er en stigning på 233 procent sammenlignet med 2022.
“Vores resultat for 2023 er stærkt, især i betragtning af markedets generelle nedgang. Vi har set øget interesse fra udlandet, særligt Norden og UK, samtidig med at vi har bevaret fokus på hjemmemarkedet,” siger Kasper Holst, Group CEO i IMPACT. – Vi bør dog stadig sigte højere med hensyn til indtjening, i betragtning af det store potentiale, vi ser fremad.
Han fremhæver også den afgørende rolle, som virksomhedens medarbejdere har spillet.
“Vores dygtige team har sikret effektivt samarbejde på tværs af specialistkompetencer og udviklet digitale strategier med fokus på vækst, effektivisering og værdiskabelse.”
IMPACT Commerce har oplevet stigende efterspørgsel fra både B2C- og B2B-kunder efter professionel brug af kundedata og kunstig intelligens, med kunder som Zizzi, BoConcept, Matas, Søstrene Grene og GN.
“Vi ser en klar tendens blandt B2B-kunder, der ønsker at forbedre effektiviteten og kundeoplevelsen på tværs af kanaler. Vi har hjulpet med at implementere og udrulle disse løsninger effektivt i organisationerne,” siger Kasper Holst.