Patent- og varemærkebureauet Budde Schou har netop offentliggjort deres seneste årsregnskab, som er præget af vækst. Især øget kundefokus og sager ved den nye europæiske fælles patentdomstol har løftet resultatet.
Der har været god gang i forretningen gennem det seneste år hos det danske patent- og varemærkebureau, Budde Schou, der er kommet ud af det afsluttede regnskabsår med en bruttofortjeneste på knap 30 millioner kroner.
Det svarer til en stigning på omkring syv procent i forhold til året før, og samtidig noterer virksomheden sig, at årets resultat steg med 15 procent – og endte på 4,5 millioner kroner.
“Det resultat, som vi kan præsentere, bærer præg af, at vi på tværs af forretningen løbende bliver bedre til at imødekomme kunderne og deres individuelle behov. I det seneste år har vi desuden formået at tiltrække stærke nye kræfter til huset. Et højt kompetenceniveau er altafgørende i vores branche, og at vi er lykkedes med det, har vores kunder virkelig kvitteret for,” siger partner, Jesper Mark Wenzel.
Det gode resultat skyldes ikke mindst oprettelsen af den europæiske fælles patentdomstol – kaldet UPC – hvor Budde Schou allerede er involveret i en række sager. Ifølge en anden partner, Jan Sørensen, har dette givet Burde Schous rådgivere ekspertise i UPC-regi.
“Et af vores specialer har altid været håndteringen af konfliktsager indenfor IP, og i kraft af sagerne i den europæiske fælles patentdomstol har vi været i stand til at konsolidere den del af forretningen,” siger han.
Videre fortæller han, at Selvom sagerne endnu ikke er afsluttet, kommer de til at danne præcedens for fremtidige sager, og hvordan de gældende regler fremadrettet skal forstås.
“Derfor har det været meget essentielt for os fra starten at være en del af denne proces.”