Danske IMPACT, der er Skandinaviens største konsulenthus indenfor digital commerce, har netop offentliggjort det bedste regnskab i virksomhedens historie. Væksten er især drevet af øget digitalisering og en tilgang af flere B2B-kunder i porteføljen.
Digitaliseringen er for alvor slået igennem i både danske og udenlandske virksomheder, og det mærkes ikke mindst hos IMPACT, Skandinaviens største konsulenthus indenfor digital commerce.
Bruttofortjenesten landede på 227 millioner, hvilket svarer til en stigning på 43 procent i forhold til seneste regnskabsperiode. Resultatet af den primære drift er 17,6 millioner kroner på tværs af gruppen. Det er en stigning på 35 procent i forhold til 2021.
“Det flotte resultat skal vores medarbejdere og vores dygtige ledelsesteam fuldt ud have æren for. De har arbejdet både målrettet og med højt engagement det forgangne år, og resultatet viser, at vi har en stor relevans i markedet. Samtidig vidner det om, at vi har fået sammensat et stærkt team i alle lande med unikke kompetencer og commitment, som formår at eksekvere vores strategi 2024 og levere på højt niveau til kunderne,” siger Kasper Holst, der er Group CEO i IMPACT.
Han fortæller videre, at det nyeste regnskab i høj grad drevet af en kundevækst i B2B-segmentet. Eksempelvis har IMPACT i regnskabsperioden indledt arbejde med kunder som grossistvirksomhederne AO, GN samt FTZ.
“Vi har det seneste års tid oplevet en stigende interesse fra B2B-kunder, der ønsker få styrket deres commerce-løsninger med fokus på at styrke den samlede omnichannel-oplevelse. Digital transformation er rykket markant højere op på den strategiske agenda, og – modsat for bare tre-fire år siden – ser vi i stigende grad, at projekterne har fuld opbakning fra topledelsen, hvilket er rigtig vigtigt, hvis den pågældende virksomhed skal få succes med satsningen,” siger Kasper Holst.
Han understreger samtidig, at 2023 er og bliver et særdeles udfordrende år for mange danske virksomheder, til trods for at mange har investeret stort i såvel digitalisering, som i mange andre nye tiltag, der kan være med til at strømline og effektivisere forretningen.
“Helt generelt kan vi konstatere, at der er mange virksomheder, der har det svært, og mange af vores kunder er udfordret. Det gælder især dem, der afsætter deres varer udenfor Danmark. De kigger ind i en tåget sigt, hvor der er kun én vej frem, og det er øget digitalisering. Det er kilden til effektivisering af processer og til øget salg, og vi ser det som helt essentielt at bistå vores kunder med at realisere disse gevinster.”
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk

