Hos je.dk har siden stiftelsen i 1979 udviklet sig fra at sælge bankoplader og tombolalodder til at i dag være en national aktør med en sund omsætning og et moderne og digitalt setup, der blandt andet hovedleverandør til en håndfuld store danske sportsklubber.
Der er løbet meget vand under broen, siden 1979, da Herning-virksomheden, der i dag hedder je.dk, blev stiftet. Dengang solgte man bankoplader og tombolalodder – men i dag er helt andre varer på hylderne.
“Vi har indgået en aftale med fodboldklubben AaB i forhold til deres webshop, som vi overtager for at stå for alt indkøb og drift. På denne måde får vi et endnu tættere samarbejde. Udover det har vi allerede store danske sportsklubber som faste samarbejdspartnere i form af FC Midtjylland, Herning Blue Fox og Skjern Håndbold,” siger Bo Handberg Madsen, der er administrerende direktør hos je.dk.
je.dk har i dag 24 medarbejdere fordelt med 20 i Herning og fire i Tarm, og direktøren er ikke i tvivl om, at virksomheden har kapitaliseret på digitalisering. Noget, der har styrket deres forretning og gjort dem til en endnu stærkere samarbejdspartner.
“Vi har digitaliseret os selv for en fire-fem år siden. Førhen har det været analogt salg og nu er det hele kommet på en hjemmeside, hvor det er blevet lettere for kunden at sammensætte og designe de produkter, de ønsker til deres virksomhed,” siger Bo Handberg Madsen.
Han fortæller videre, at man forventer at fortsætte ned af den sti, de allerede nu går på.
“Det er vi startet med hos de fodboldklubber vi leverer til. Et eksempel er i FC Midtjyllands webshop, hvor vi har lavet en trøjegenerator, der gør det nemt for kunderne at designe spillertrøjerne og få det hele visualiseret. Det kommer vi til at udbygge i højere grad, så endnu flere produkter vil komme til, mens vi ligeledes vil udvikle os i forhold til B2B-segmentet.”
Med digitaliseringen er kommet nye forretningsmæssige afsætningsmuligheder, og det er ifølge Bo Handberg Madsen gået bedre, end han selv havde forventet.
“Vi får mange ordre ind og har en god omsætning, hvilket i høj grad skyldes digitaliseringen af virksomhed. Men det betyder ikke, at vi skal hvile på laurbærene nu. Vi skal fortsætte med at give den gas og jagte endnu flere faste samarbejdsaftaler med sportsklubberne rundt om i landet. Det er selvforstærkende med den succes vi har opnået i klubberne, som tydeligvis taler sammen og giver os positiv omtale den vej igennem,” siger han.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk