Det digitale konsulenthus IMPACT har ansat Per Önnemyr som ny Group Customer Experience Director. Med erfaring fra blandt andet det global designbureau, frog design, skal han stå i spidsen for at drive innovative kundeoplevelser.
Excellent omnichannel og customer experience er en af de mest essentielle grundsten i strategien og markedstilgangen for det digitale konsulenthus IMPACT, der er Skandinaviens største konsulenthus indenfor e-commerce. I kampen for at levere design-innovation til kunderne, har konsulenthuset netop ansat Per Önnemyr i en nyoprettet stilling som Group Customer Experience Director.
Per Önnemyr, der til dagligt bor i svenske Lund, har mere end 20 års erfaring i arbejdet med experience og innovation. Han har senest været studiechef og designdirektør hos det globale frog design og før det bureauchef hos Idean Sweden I sine overvejelser var det især IMPACTs høje ambitionsniveau, den globale kundekreds og deres fokus på customer experience, der fik ham til at sige ja til jobbet.
“Jeg var meget tiltrukket af IMPACTs mål om at blive en skarp og kvalitetsbevidst “European challenger”, samt at kunde- og menneskecentrering vil være kernen i det. Det er også tydeligt at se, at de har store internationale ambitioner, men stadig har de en iværksætterånd, som gør, at de kan bevæge sig hurtigt og udvikle sig. Dette understøttes af den brede vifte af talenter, der allerede findes i virksomheden. Blandt dem et solidt team af designere og kundeoplevelseseksperter, som vi vil opbygge og styrke yderligere i hele Europa. Et andet plus er de mange store og globale kunder i porteføljen. Det har betydet, at IMPACT fortsat har modet, lysten og ikke mindst viljen til at skabe de mest innovative kundeoplevelser,” siger Per Önnemyr.
En game changer
Per Önnemyr har tidligere arbejdet med globale og internationale brands på tværs af flere markeder og inden for både B2B og B2C. Ifølge IMPACT-direktør, Kasper Holst, vil Per Önnemyrs store erfaring være med til at styrke kvaliteten af konsulenthusets løsninger og ydelser.
“I processen med at skabe de mest innovative commerce-oplevelser arbejder vi målrettet med indsigtsarbejde, design, innovation og de kreative processer. I den kontekst passer Per Önnemyr helt perfekt ind i vores organisation. Med ham på holdet får vi nu en gylden mulighed for at hæve barren for de løsninger, vi leverer, og for digital commerce generelt,” siger Kasper Holst og uddyber:
“Hvis jeg skal kigge lidt indad, kan jeg faktisk mærke, at jeg er ret stolt og beæret over, at vi formår at tiltrække en af Europas absolut førende CX-profiler. At han nu som medlem af IMPACT-familien kan bruge sin unikke erfaring til at binde data, UX og forretning sammen til personlige og nyskabende kundeoplevelser bliver noget af en game changer for os, og det vil uden tvivl blive en klar fordel for både vores kunder og deres kunder.”
Konkurrencen skærpes
Ansættelsen af Per Önnemyr kommer ifølge IMPACT-direktøren på det helt rigtige tidspunkt.
“I tiden efter coronapandemien har rigtig mange virksomheder fået øjnene op for, hvor vigtig og forretningskritisk den gode kundeoplevelse er. Udviklingen med de digitale transformationsprocesser går rasende stærkt lige nu, og det skærper konkurrencen for samtlige digitale konsulenthuse på den globale scene. I den kontekst er timingen af Pers ansættelse intet mindre end perfekt, da det i sidste ende handler om at have de helt rette kompetencer i organisationen,” siger Kasper Holst.

