Det danske tech-selskab OOONO, der især er kendt for sine trafikalarmer og elektroniske parkeringsskiver, har nu rundet en stor milepæl med en samlet omsætning på over 1,5 mia. kr. På blot otte år er selskabet vokset så markant, at det nu er blandt Danmarks 1.000 største målt på omsætning.
Den samlede omsætning på over 1,5 mia. kr. markerer et historisk højdepunkt for OOONO, der på under et årti har udviklet sig til et etableret techselskab med international rækkevidde.
OOONO forventer ved årets udgang at kunne notere et akkumuleret EBITDA på 250 millioner kroner gennem de seneste otte år.
“Vores samlede omsætning er både et resultat af mange års hårdt arbejde og et naturligt tidspunkt at se fremad og tænke over, hvordan vi positionerer OOONO til næste fase. 2025 har været et år, hvor vi har lagt fundamentet for mere international tilvækst og en bredere produktportefølje. Alt sammen noget, vi kommer til at vise mere af i 2026,” siger Christian Walther Øyrabø, CEO og stifter af OOONO.
Inden danskerne for alvor shopper løs til både Black Friday og årets julegaver, har selskabet allerede rundet 1 million solgte enheder i år. Også deres næststørste kategori, elektroniske parkeringsskiver, har rundet 500.000 solgte enheder. Sidstnævnte er en kategori, der forventes at overstige 1 million solgte enheder i 2026.
2025 som strategisk vendepunkt
Fra 2021 til 2025 har OOONO i gennemsnit vækstet næsten 100 procent år for år. 2025 bød på en mere afdæmpet vækst sammenlignet med tidligere år. Det skyldes især et mere strategisk fokuseret år for selskabet, hvor målet har været at styrke fundamentet forud for den næste vækstfase.
OOONO har desuden foretaget betydelige investeringer i produktudvikling, international infrastruktur og nye salgsmodeller. Blandt andet i datterselskabet Joule Medical, som har rykket OOONO ind på et nyt forretningsområde med fokus på tryghed og sundhed. Her har mini-hjertestarteren Joule allerede opnået international opmærksomhed og gennemført en succesfuld crowdfunding-kampagne, ligesom OOONO selv gjorde i 2021.
Ifølge Christian Walther Øyrabø har det lagt et solidt fundament for et mere skalerbart setup fra 2026, hvor ekspansion og oprustning i flere lande allerede er på tegnebrættet.
“Vi sigter efter at opbygge en skalerbar forretning, der hele tiden tager udgangspunkt i konkrete og nuværende brugerbehov. Vi ser allerede en stor interesse for vores nye tryghedsprodukter, og det bekræfter potentialet, vi bygger videre på i 2026. Det er vigtigt for os, at vores produkter gør en reel forskel for rigtig mange mennesker,” fortæller han.
OOONO forventer, at 2026 bliver med fokus på at skabe stejlere vækstkurver, styrke positionen på forskellige markeder og videreudvikle de produkter, der allerede driver væksten.
OOONO har netop også vundet den anerkendte vækstkonkurrence EY Entrepreneur of the Year 2025 i København og skal nu deltage i den nationale finale den 27. november. Her dyster vinderne fra de forskellige danske regioner om titlen som Årets Vækstskaber – og en plads i den internationale finale.

